En aquesta classe el professor ha parlat sobre la comunicació i ha definit agents que intervenen en aquesta com l'escriptura, llegir, llibre i lectura. Ha parlat sobre l'origen de la comunicació, com era i com va anant evolucionant. També ha parlat sobre el coneixement i com aquest ha sigut traspassat en el passat.
-Comunicació:
-En la primera etapa la oralitat va predominar.
-Més tard al apareixer l'escriptura, aquesta va anant agafant pes.
-La comunicació és un intercanvi entre el que parla i el que escolta.
-S'ha de formular una idea.
-Saber escoltar és el primer pas per saber explicar.
-Amor i estimació influeixen en una bona comunicació.
-Escriptura: Aquesta és una forma de saber escoltar així com també ho és observar.
-Llegir: És una de les formes d'adquisció del coneixement, és una forma d'interpretar.
-Llibre: Influeixen el text i el lector. L'únic viu és el lector, és el que l'hi dona vida. El llibre per si sol no en té.
Per comprovar això hem fet un exercisi mental. Cada alumne de la classe ha imaginat una finestra. De ben segur cadascun de nosaltres ha creat la seva finestra, totes difernets i úniques, les hem creat.
-Observacions:
-S'hi volem saber com és la finestra ens la hem da narrar.
.En el moment que la narro, no només dic com és la finestra, sinó que hem narro a mi mateix com és.
-Que podem deduir:
-Els nens ens expliquen el que els hi passa. Ho hem de saber interpretar. Saber el que ens volen dir.
Segons el suis .... per llegir calen 3 coses:
1. Intel·ligència: per llegir més enllà, entre linees (saber llegir).
2. Sensibilitat: esser viu amb tota carrega exponencial que aixó suposa.
3. Diccionari.
Segons C.S. Lewis, no hi han bons i mals llibres, hi han bones o males lectures. Un bon lector sabrà si el llibre és bò o dolent.
-Lectura:
-Exigeix lentitud i profunditat a diferència dels valors més corrents. S'ha d'educar i s'ha de construir.
-Vol temps, aquest és el que ens permet aprofundir.
-Llegir és una feina, no és un paler. Ho hem d'educar, hem de contriur una aptitud per enfortir la lectura.
-Comunicació:
-En la primera etapa la oralitat va predominar.
-Més tard al apareixer l'escriptura, aquesta va anant agafant pes.
-La comunicació és un intercanvi entre el que parla i el que escolta.
-S'ha de formular una idea.
-Saber escoltar és el primer pas per saber explicar.
-Amor i estimació influeixen en una bona comunicació.
-Escriptura: Aquesta és una forma de saber escoltar així com també ho és observar.
-Llegir: És una de les formes d'adquisció del coneixement, és una forma d'interpretar.
-Llibre: Influeixen el text i el lector. L'únic viu és el lector, és el que l'hi dona vida. El llibre per si sol no en té.
Per comprovar això hem fet un exercisi mental. Cada alumne de la classe ha imaginat una finestra. De ben segur cadascun de nosaltres ha creat la seva finestra, totes difernets i úniques, les hem creat.
-Observacions:
-S'hi volem saber com és la finestra ens la hem da narrar.
.En el moment que la narro, no només dic com és la finestra, sinó que hem narro a mi mateix com és.
-Que podem deduir:
-Els nens ens expliquen el que els hi passa. Ho hem de saber interpretar. Saber el que ens volen dir.
Segons el suis .... per llegir calen 3 coses:
1. Intel·ligència: per llegir més enllà, entre linees (saber llegir).
2. Sensibilitat: esser viu amb tota carrega exponencial que aixó suposa.
3. Diccionari.
Segons C.S. Lewis, no hi han bons i mals llibres, hi han bones o males lectures. Un bon lector sabrà si el llibre és bò o dolent.
-Lectura:
-Exigeix lentitud i profunditat a diferència dels valors més corrents. S'ha d'educar i s'ha de construir.
-Vol temps, aquest és el que ens permet aprofundir.
-Llegir és una feina, no és un paler. Ho hem d'educar, hem de contriur una aptitud per enfortir la lectura.
No hay comentarios:
Publicar un comentario